Skip to main content

Kako obradjujem fotografije za blog? (par saveta za fotografisanje, programi koje koristim i proces editovanja)

Program Picasa 
Pomislila sam da bi ovakav članak bio koristan za sve blogerke (ili neke buduće, koje planiraju da se posvete blogovanju, a nisu baš najbolje upućene u proces izrade zadovoljavajućih fotografija za blog). Smatram da su fotografije ključni element uspešnog blogovanja. Priznaću Vam, postoje blogovi koji, lično meni, imaju vrlo interesantan sadržaj (upadljiv i privlačan tekst) ali me u njihovom praćenju sprečavaju jako loše fotografije. Zaista, ne mogu da shvatim kako se neko upušta u blogovanje bez poštovanja nekih osnova "fotografske estetike" (pod tim podrazumevam, npr., fotografisanje noktiju, dok se u pozadini vidi prljavo posuđe ili gomila prosute šminke na kozmetičkom stolu, ili fotografisanje gela za tuširanje, dok ga drži devojka sa iskrzanim lakom na noktima). Upravo zbog toga su izmišljeni programi za obradu fotografija. Ne moraju Vaše fotografije biti vrhunskog kvaliteta, daleko od toga, na kraju krajeva danas je teško izdvojiti novac za dobar fotoaparat, ali neki minimum estetike mora postojati. Lično ne bih dozvolila sebi neke velike propuste estetske prirode. Danas pišem o tome kako obrađujem fotografije za blog!

Iako imam dobar fotoaparat, model koji se nažalost više ne proizvodiCanon PowerShot SX40HS (klik!), i koji sam pre dve godine kupila u San Huan-u za 450 dolara (*tada je u dinarima u Srbiji koštao oko 50 000), to me i dalje ne sprečava da pravim lošije fotografije. *Ako ste ipak zainteresovane za ovaj Canon fotoaparat, on je zamenjen nešto novijim modelom SX50HS (klik!)
Na kraju se ispostavi da je fotografijama, obrni okreni, potrebna dodatna obrada. Dakle, ni dobri aparati nisu svemogući, pogotovo kod fotografisanja bliskih objekata (u mom slučaju noktiju), ponekad fokus odluči da bojkotuje nokte i onda čak ne vredi ni obrada. Zato birajte osvetljene prostorije za fotografisanje, sa što manje detalja koji odvlače fokus (po mogućstvu beli zid ili papir kao pozadinu) - za što bolji rezultat. Moje standardno mesto, od početka blogovanja, je terasa koja gleda na ulicu i koja je fantastično osvetljena preko dana, sve do nekih pola 5 popodne, a najbolje fotografije su one zabeležene po lepom i sunčanom danu, do 14 časova. Za slikanje nikada ne koristim blic, čak ni kada slikam noću pod veštačkim svetlom.

Osnovni (i sporedni) programi koje koristim za obrađivanje:
  • Picasa - Prvi i osnovni. Picasa je besplatni Google-ov program, koji možete skinuti i instalirati na Vašem računaru. Kada prebacite fotografije na kompjuter, čak i kad je program u tom momentu ugašen, Picasa automatski generiše nove fotografije i raspoređuje ih u direktorijume (foldere) koji postoje na Vašem računaru. Vrlo je jednostavan za korišćenje, jer poseduje isključivo osnove za obrađivanje fotografija (za mene najbitnije: "Crop", "Sharpen", "Retouch", "Add text", "Resize", "Light balance", "Saturation" i "Making collage" - o tome kasnije).
  • Watermark factory 2 - Sekundaran program. Koristim ga za postavljanje logoa u donji levi ugao na fotografijama nakon njihove obrade. Logo sam najpre napravila u PNG formatu, jer je to najbolji format za pravljenje logoa. Fotografije koje postavljam na blog su, takođe, u PNG formatu, jer su za nijansu boljeg kvaliteta od JPG formata, iako poboljšanost kvaliteta nije vidljiva golim okom. *Ovaj program nije besplatan ali se na internetu može pronaći  i registrovana/legalna verzija.
  • BeFunky (www.befunky.com)onlajn program, za kojeg znam već duže od tri godine i kojeg obožavam. Poseduje raznorazne opcije i filtere za fotografije, u svakom slučaju pogledajte, jako zanimljiv editor.
  • PicMonkey (www.picmonkey.com) - takođe, onlajn program, trenutno omiljeni - već godinu dana ga koristim jer je rame uz rame sa BeFunky po pitanju opcija za editovanje (a možda je čak i bolji). 
BeFunky - onlajn program
PicMonkey - onlajn program
Watermark factory 2 - logo program
Proces editovanja fotografija:

"Crop" - Opcija za sečenje fotografije i izbacivanje nepotrebne pozadine. U Picasa programu, Crop je prva ponudjena opcija, čim se dva puta klikne na fotografiju koju želite da obradite. Najviše volim da su mi samo nokti na fotografiji, mada ponekad volim da isečem i celu šaku, kako bi se videla bočica laka koju držim. Pošto fotografišem u blizini maminog cveća, možda ste primetile neizbežno japansko "drvce para" u pozadini mnogih fotografija :D
"Sharpen" - Opcija za izoštravanje fotografije, posebno njenih osetljivih ivica. Npr. u slučaju noktiju, upotreba ove opcije će izoštriti i učiniti da šljokice budu upečatljivije, a samim tim će ceo manikir biti istaknut i poboljšaće njegov 3D efekat.
"Retouch" - Otklanja mrlje i ostale nepotrebne sitnice estetske prirode, poput sitnih dlačica prašine ili zalutalog mikro glitera koji se pred samo fotografisanje zalepi tik iznad nokta na kožu u blizini zanoktica. Na mojim fotografijama se to i te kako vidi i previše je upadljivo da bih zanemarila. Ova opcija je savršenstvo za te sitnice!
"Add text" - Služi za dodavanje tekstualne poruke na fotografiju, npr. naziv i broj laka, i neizostavna je opcija što se tiče editovanja fotografija.
"Resize" - Opcija za promenu (povećanje/smanjenje) rezolucije određene fotografije. Za fotografiju dobrog kvaliteta, ukoliko imate fotoaparate novije generacije, ne bi trebalo da se ide ispod 1700x1700 piksela (dala sam primer za fotografiju kvadratne osnove), mada se rezolucija mojih fotografija kreće od 2100x1600 piksela (standardna rezolucija 4:3). *Nažalost, Picasa za sada nema ovu opciju, ali je gore dva pomenuta onlajn programa imaju.
"Light balance" - Nešto što je pod obavezno kad su u pitanju tmurni dani, jer tada se objektiv (odnosno sočivo) ponaša drugačije i često ne može da detektuje originalnu boju / u mom slučaju laka / tako da tada opcija za dovođenje svetlosti u balans obavezno mora biti deo editovanja.
"Saturation" - Saturacija se može opisati kao zasićenost ili (ne)zasićenost fotografije belom bojom. Najlakši primer: Ukoliko Vam je fotografija previše bleda, mrtvih tonova, bez prirodne jačine tih boja (npr. crvena ruža je bledunjava), onda joj je potrebna saturacija odnosno "punjenje" belom bojom. Ukoliko biste upotrebili previše saturacije, slika bi se pretvorila u jarku mrlju (ruža bi se prezasitila bele boje i postala bi crveno/narandžasta mrlja). Isto važi i za slikanje lakova, jako praktična opcija ukoliko se koristi pravilno! Ponekad volim da se igram i namerno prezasitim fotografiju, i to ste imale prilike da vidite u par članaka.

                                             Saturacijska zasićenost                              Bez saturacije

"Making collage" - Pomaže pri spajanju dve ili više fotografija (za pravljenje kolaža). Što se mene tiče, neizostavan element pri obrađivanju, mada ga lično u poslednje vreme slabije koristim.

To bi bilo sve od mene za ovaj članak, slobodno pitajte ako Vas nešto posebno interesuje, ili ako sam nešto zaboravila da naglasim! 

Comments

Popular posts from this blog

Prodajemo "otrov u slatkom pakovanju": Kineski lakovi - Moje iskustvo (video)

CR (Cairuo/Care Romeis) su kineski lakovi koje možete pronaći vrlo jeftino u većini kineskih prodavnica, kao i na uličnim tezgama. Ova bočica koštala me je 50 dinara, ali taj novac sam žrtvovala kako bih vam prenela svoje utiske i pokazala da su ovo lakovi koje ni pod tačkom razno ne smete kupovati, koliko god vam se pakovanje dopadalo.  CR (Cairuo/Care Romeis) are chinese nail polishes, which you can find very cheap in most Chinese stores here in Serbia, and also on street stalls. This bottle cost me 50 serbian dinars, but I sacrified that money in order to tell you my impressions and to show you that these polishes are really bad. Don`t buy them because you liked packaging, you`ll regret it.

FAQ: Nail care routine! (Moja nega noktiju!)

Danas delim sa vama jedan poseban, vrlo važan (i poprilično dugačak) članak za sve pratioce koji su se interesovali za moju negu noktiju (naročito pratioci na fb strani) . Zaista ću se truditi da na svako često postavljeno pitanje odgovorim pisanjem članka (tako mi je mnogo lakše, kako bih izbegla odgovaranje svakom pojedinačno), a naslov sugeriše na skup najčešće postavljenih pitanja . Proteklih meseci su mi u inbox na Facebook  pristizale razne poruke, a neka pitanja su se iznova ponavljala.

500+ FB pratilaca, 60000+ pregleda stranice, 100000+ pregleda video tutorijala... Vreme je za nagradjivanje! (ZATVORENO)

Iskreno, nisam ni sanjala da će 500(x2), dakle 1000 očiju gledati moje fotografije svakodnevno. Možda cifra 500 na fejsbuku deluje malo, ali meni je zapanjujuće velika. Ne mogu ni da zamislim ispred sebe 500 devojaka koje gledaju u mene, toliko mi je ta cifra nestvarna :D Takođe, neverovatno mi je da dnevno, kako kaže statistika, 600 ljudi poseti moj blog... Hvala vam od srca! Posebno pozivam blogerke da se pridruže, jer ste mi bile posebna podrška i svakako bih volela da vas vidim u igri za nagradu! 

Brzosušeći nadlakovi (Miss Sporty, Golden Rose, Seche Vite)

Nadlakovi za kojima najčešće posežem su brzosušeći, jer što sam starija sve mi je draže kad se manikir brzo osuši. Nisam probala mnogo, tačnije probala sam samo ova tri brzosušeća nadlaka koja vam danas predstavljam. Svrha brzosušećih nadlakova je da za što kraće vreme osuše manikir, te su zbog toga pogodni za nanošenje kako na suv, tako i na poluosušen manikir. Glavna odlika je sušenje nakon 60 sekundi od nanošenja. Topcoats which I commonly use are fast-drying, because the older I am I prefer when my manicure dries quickly. I have not tried much, or more precisely I tried just three of these fast drying top coats which I now present to you. The purpose of the fast-drying top coat is faster dry time of the manicure, and therefore they are suitable for application on dried or half-dried manicure. The main feature is drying after 60 seconds of application.