Skip to main content

Prodajemo "otrov u slatkom pakovanju": Kineski lakovi - Moje iskustvo (video)

CR (Cairuo/Care Romeis) su kineski lakovi koje možete pronaći vrlo jeftino u većini kineskih prodavnica, kao i na uličnim tezgama. Ova bočica koštala me je 50 dinara, ali taj novac sam žrtvovala kako bih vam prenela svoje utiske i pokazala da su ovo lakovi koje ni pod tačkom razno ne smete kupovati, koliko god vam se pakovanje dopadalo. 

CR (Cairuo/Care Romeis) are chinese nail polishes, which you can find very cheap in most Chinese stores here in Serbia, and also on street stalls. This bottle cost me 50 serbian dinars, but I sacrified that money in order to tell you my impressions and to show you that these polishes are really bad. Don`t buy them because you liked packaging, you`ll regret it.


Kineske lakove sam i sama kupovala dok sam išla u srednju školu. Bili su jeftini i od džeparca sam mogla da izdvojim za njih. Takođe, uvek su imali primamljive boje. Najčešće sam kupovala CR lakove na uličnim tezgama misleći da su turski lakovi, sve dok nisam primetila da je ono što nam prodaju sve - samo nije lak za nokte. 
Početkom srednje škole (2004. godine) nisam imala internet, tako da nisam mogla ništa da saznam o njima. Tek kasnije sam videla da se po kineskim radnjama mogu kupiti CR, Cairuo i Care Romeis lakovi (što je, zapravo, isti brend). Tada sam prestala da ih kupujem, jer nikada nisu naglašavali hemijski sastav na bočici. Pored toga, uvek su imali prodoran, neprijatan miris, što mi je sugerisalo da imaju štetne sastojke. Lak koji danas predstavljam je na etiketi imao sastav.

These nail polishes I bought for myself, when I was in high school. They were cheap and of spending money I could buy them. Also, they always had attractive colors. Most of them I bought at street stalls thinking they`re turkish, until I noticed that those are not good nail polishes at all. 
At the beginning of my high school (year 2004) I didn`t have the internet, so I could not find out anything about them. It was later when I saw that at Chinese stores I can buy CR, Cairuo and Care Romeis varnishes (which were all, actually, the same brand). Then I stopped buying them because they never emphasized the chemical ingredients on the bottle. In addition, it always had an unpleasant scent, which suggested to me that they have harmful ingredients. This polish has the label with ingredients.


Hemijski sastav / Ingredients:
Nitrocellulose, Acetyl tributyl citrate, Acrylates copolymer, Hectorite, Isopropyl alcohol, Alcohol, n-Butyl acetate, Ethyl acetate

Kako što možete videti u videu iznad, ovo nije lak, već nekakva polu-likvidna smesa koja se suši mat čim dodirne površinu nokta. Najbolji opis koji bih mogla da dam je kao da nanosite temperu na nokte pomoću vrlo loše četkice. Na sve to, četkica povlači lak i ostavlja brazde. Primetila sam da se oseća užasan miris dok se nanosi, ali nakon sušenja laka nokti mirišu na mirišljave parafinske sveće. Taj miris isparava nakon par sati, i hemijski miris ponovo počinje da dominira. 
Lak je potpuna katastrofa. Sramota je što se dozvoljava da se ovako nešto uvozi u našu zemlju. Takođe mi je žao što mnoge devojčice (privučene lepim pakovanjem ili zbog nemogućnosti da kupe skuplje lakove) kupuju ovaj otrov i ugrožavaju sebi zdravlje udišući štetne sastojke.

As you can see in the video above, this is not a nail polish, but some semi-liquid mixture that dries matte as soon as it touches the surface of the nail. The best description I can give to you is like you apply acrylic paint on nails using very bad brush. Beside, the brush pulls polish and leaves deep lines. I noticed that it smells terrible while it is applied, but after drying nail polish smell like scented paraffin candles. The smell exhale after a few hours, and the chemical smell again begins to dominate. 
This polih is a complete disaster. It's a shame that we allow something like this to be imported into our country. I'm also sorry that many girls (attracted by the beautiful packaging or inability to buy more expensive lacquers) buy this poison and threaten the health of yourself inhaling harmful ingredients. 



Znam da me prati veliki broj tinejdžerki, zbog toga bih želela ovom prilikom da vas zamolim da ne kupujete ništa što je rasprostranjeno po uličnim tezgama i kineskim radnjama. 
Kod Kineza možete pronaći sve što vam je potrebno za manikir, 
ali lakove, molim vas, zaobiđite. 
Ako ništa, mislite na vaše zdravlje!

Comments

Popular posts from this blog

FAQ: Nail care routine! (Moja nega noktiju!)

Danas delim sa vama jedan poseban, vrlo važan (i poprilično dugačak) članak za sve pratioce koji su se interesovali za moju negu noktiju (naročito pratioci na fb strani) . Zaista ću se truditi da na svako često postavljeno pitanje odgovorim pisanjem članka (tako mi je mnogo lakše, kako bih izbegla odgovaranje svakom pojedinačno), a naslov sugeriše na skup najčešće postavljenih pitanja . Proteklih meseci su mi u inbox na Facebook  pristizale razne poruke, a neka pitanja su se iznova ponavljala.

500+ FB pratilaca, 60000+ pregleda stranice, 100000+ pregleda video tutorijala... Vreme je za nagradjivanje! (ZATVORENO)

Iskreno, nisam ni sanjala da će 500(x2), dakle 1000 očiju gledati moje fotografije svakodnevno. Možda cifra 500 na fejsbuku deluje malo, ali meni je zapanjujuće velika. Ne mogu ni da zamislim ispred sebe 500 devojaka koje gledaju u mene, toliko mi je ta cifra nestvarna :D Takođe, neverovatno mi je da dnevno, kako kaže statistika, 600 ljudi poseti moj blog... Hvala vam od srca! Posebno pozivam blogerke da se pridruže, jer ste mi bile posebna podrška i svakako bih volela da vas vidim u igri za nagradu! 

Brzosušeći nadlakovi (Miss Sporty, Golden Rose, Seche Vite)

Nadlakovi za kojima najčešće posežem su brzosušeći, jer što sam starija sve mi je draže kad se manikir brzo osuši. Nisam probala mnogo, tačnije probala sam samo ova tri brzosušeća nadlaka koja vam danas predstavljam. Svrha brzosušećih nadlakova je da za što kraće vreme osuše manikir, te su zbog toga pogodni za nanošenje kako na suv, tako i na poluosušen manikir. Glavna odlika je sušenje nakon 60 sekundi od nanošenja. Topcoats which I commonly use are fast-drying, because the older I am I prefer when my manicure dries quickly. I have not tried much, or more precisely I tried just three of these fast drying top coats which I now present to you. The purpose of the fast-drying top coat is faster dry time of the manicure, and therefore they are suitable for application on dried or half-dried manicure. The main feature is drying after 60 seconds of application.